Maus tratos e bullying: relações com a hierarquia escolar e com aspectos da personalidade.
In: CROCHÍCK, J.L.; DIAS, M.A.L. (orgs.) Estudos sobre violência escolar entre estudantes. São Paulo: Benjamin Editorial, 2020, v.1., p. 265-284.
2019
SILVA, P. F.; FRELLER, C. C. ; ANDRADE, P. F. ; CORREIA, R. N. P. .
Expressões do bullying e do preconceito em relatos de estudantes universitários
In: Silvia Rosa da Silva Zanolla; Antônio Álvaro Soares Zuin. (Org.). Educação contra a violência: pesquisas e análises críticas. 1ºed.Campinas / SP: Alínea, 2019, p. 113-135.2.
2019
CROCHICK, J. L. ; SILVA, C. C. ; CARREIRA, J. L. C. ; ANDRADE, P. F. ; MARTINEZ, T. C. R. ; LIMA, T. P. .
Antissemitismo: negação de si, do outro e da vida.
In: Zanolla, Silvia Rosa da Silva; Zuin, Antônio A. S.. (Org.). Educação contra a violência: pesquisas e análises críticas. 1ed.Campinas: Editora Alínea, 2019, p. 73-97.
2019
DIAS, M. A. L.
Prefácio.
In: José Leon Crochick. (Org.). Inclusão profissional de trabalhadores com deficiência intelectual na cidade de São Paulo. 1ed.São Paulo: Benjamin Editorial/Fapesp, 2019, v. 1, p. 7-10.
2017
DIAS, M. A. L.
O preconceito e os impasses da educação inclusiva.
In: Edna Martins; Renata Marcilio Candido. (Org.). Na trilha da inclusão: deficiência, diferença e desigualdade na escola. 1ed.São Paulo: Alameda, 2017, v. 1, p. 39-56.
2016
FRELLER, C. C. ; DIAS, M. A. L. ; KOHATSU, L. N. ; CASCO, R. .
Segregação, Marginalização e Inclusão em escolas da cidade de São Paulo.
In: José Leon Crochík. (Org.). Educação Inclusiva: algumas pesquisas. 1ed.: Novas Edições Acadêmicas, 2016, v. 1, p. 203-243.
2013
DIAS, M. A. L.; ANDRADE, P. F. ; PIOTTO, V. R. ; DUARTE, G. ; SOUZA, L. C. A. .
Em direção à educação inclusiva: cultura, políticas e práticas das escolas públicas em Diadema.
In: SILVA, L.M.; SOUZA, L.R.. (Org.). Estudos sobre formação e educação inclusiva. 1ed.Salvador: EDUNEB, 2013, v. 1, p. 151-164.
2013
CORDEIRO, D. S.; DIAS, M.A.L .
A escola e a igualdade.
In: SILVA, L.M.; SOUZA, L.R.. (Org.). Estudos sobre formação e educação inclusiva. 1ed.Salvador: EDUNEB, 2013, v. 1, p. 193-202.
2012
DIAS, M. A. L.
Adolescência, tecnologia e pseudoformação.
In: DIAS, M.A.L.; FUKUMITSU, K.O.; MELO, A.F.T.. (Org.). Temas contemporâneos em psicologia do desenvolvimento. 1ed.São Paulo: Vetor, 2012, v. 1, p. 197-230.
2012
DIAS, M. A. L.
Educação inclusiva: implicações para a educação contemporânea.
In: D'AUREA-TARDELI, D.; PAULA, F.V.. (Org.). O cotidiano da escola: as novas demandas educacionais. 1aed.São Paulo: Cengage Learning, 2012, v. 1, p. 35-58.
2012
CROCHIK, J. L. ; SILVA, P. F. ; SILVA, L. B. M. ; ALMEIDA, R. C. T. ; SPEDO, L. ; FERREIRA, K. D. M. ; DIAS, M. A. L. .
Análise de um formulário de avaliação de inclusão escolar.
In: Crochík, J.L.; Freller, C.C.; Dias, M.A.L.. (Org.). Preconceito e educação inclusiva. Brasília: Instittuto Projectus, 2012, v. 1, p. 169-192.
2012
CROCHIK, J. L. ; FRELLER, C. C. ; DIAS, M. A. L. ; FEFFERMANN, M. ; NASCIMENTO, R. B. ; CASCO, R.
Atitudes de professores em relação à educação inclusiva.
In: Crochík, J.L.; Freller, C.C.; Dias, M.A.L.. (Org.). Preconceito e educação inclusiva. Brasília: Instittuto Projectus, 2012, v. 1, p. 193-217.
2009
KOHATSU, L. N. ; DIAS, M. A. L.
Sociedade e escola: produção e resistência à violência.
In: Denise D'Aurea-Tardeli; Fraulein Vidigal de Paula. (Org.). Violência na Escola e da Escola: desafios contemporâneos à Psicologia da Educação. São Paulo: Editora da UNIMEP, 2009, v. 1, p. 11-24.
2008
FERRARI, M. A. L. D.; FRELLER, C. C.
Apresentação
In: FRELLER, C. C.; FERRARI, M. A. L. D.; SEKKEL, M.C.. (Org.). Educação inclusiva: percursos na educação infantil. São Paulo: Casa do Psicólogo, 2008, v. , p. -.
2006
FERRARI, M. A. L. D.
Preconceito, inclusão e exclusão no ensino superior.
In: Nascimento, M.L.B.P.; Pereira, B.R.. (Org.). Inclusão e exclusão: múltiplos contornos da educação brasileira. 1ed.São Paulo: Expressão e Arte, 2006, v. 1, p. 47-58.
Para lhe proporcionar a melhor experiência online, este site utiliza cookies.
Nós utilizamos cookies para melhorar sua experiência de navegação em nosso portal. Ao acessá-lo, você concorda com a coleta e o tratamento de informações básicas sobre sua navegação, segundo o que estabelece nossa
Politica de Privacidade de Dados Pessoais.
Aceitar
Information cookies
Cookies are short reports that are sent and stored on the hard drive of the user's computer through your browser when it connects to a web. Cookies can be used to collect and store user data while connected to provide you the requested services and sometimes tend not to keep. Cookies can be themselves or others.
There are several types of cookies:
Technical cookies that facilitate user navigation and use of the various options or services offered by the web as identify the session, allow access to certain areas, facilitate orders, purchases, filling out forms, registration, security, facilitating functionalities (videos, social networks, etc..).
Customization cookies that allow users to access services according to their preferences (language, browser, configuration, etc..).
Analytical cookies which allow anonymous analysis of the behavior of web users and allow to measure user activity and develop navigation profiles in order to improve the websites.
So when you access our website, in compliance with Article 22 of Law 34/2002 of the Information Society Services, in the analytical cookies treatment, we have requested your consent to their use. All of this is to improve our services. We use Google Analytics to collect anonymous statistical information such as the number of visitors to our site. Cookies added by Google Analytics are governed by the privacy policies of Google Analytics. If you want you can disable cookies from Google Analytics.
However, please note that you can enable or disable cookies by following the instructions of your browser.